Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
4
4
3
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. modes, stila, frizūru un grima vēsture;
1.2. skaņas un gaismas izmantošana vienota tēla veidošanā;
1.3. darba vides iespējamie riski.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. modes un stila aktuālās tendences;
2.2. vispārpieņemtās auguma un sejas proporcijas;
2.3. sejas ādas tipi, uzbūve un kopšana;
2.4. kopjošās un dekoratīvās kosmētikas produkti, instrumenti un piederumi;
2.5. apģērba komplektācijas principi;
2.6. matu kopšanas un veidošanas produkti, instrumenti un piederumi, matu krāsas un ilgviļņu sastāvi;
2.7. dabisko un mākslīgo matu specifika;
2.8. ķermeņa un sejas apgleznošanas krāsas, materiāli un tehnoloģijas;
2.9. koptēla veidošanas materiālu īpašības, sastāvs un apstrāde;
2.10. tērpu, aksesuāru un citu materiālu iegādes vietas un to specifika;
2.11. indivīdu psiholoģiskie tipi;
2.12. sociālās grupas un to stila specifika;
2.13. verbālā un neverbālā saskarsme;
2.14. kompozīcijas likumi;
2.15. darba vietas apgaismojuma īpatnības;
2.16. komandas veidošanas un darba principi;
2.17. nodokļi un to veidi;
2.18. profesionālie termini valsts valodā un vienā svešvalodā.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. stilista darba tehnoloģiskie procesi, līdzekļi, piederumi un to lietojums;
3.2. profesionālā un vispārējā ētika;
3.3. darba aizsardzība (ergonomika, elektrodrošības noteikumi, ugunsdrošības noteikumi, drošības zīmes un ierīces);
3.4. vides aizsardzība;
3.5. klienta individuālā faktūra;
3.6. auguma mērījumu metodes un instrumenti;
3.7. auguma un sejas formas, to proporciju saskaņošanas principi;
3.8. asociatīvie raksturojumi – šifri;
3.9. krāsu mācība;
3.10. krāsu testēšanas metodes;
3.11. telpiskuma radīšanas pamatprincipi;
3.12. kopjošās un dekoratīvās kosmētikas produkti, instrumenti un piederumi;
3.13. tērpa stilistika;
3.14. figūras korekcija ar apģērba un aksesuāru palīdzību;
3.15. drapēšanas darbu tehnoloģija un pielietojamie instrumenti;
3.16. frizūras izveide atbilstoši sejas un galvas formai, auguma proporcijām, matu struktūrai un krāsai, vecumam, stilam;
3.17. sejas morfoloģija un korekcija;
3.18. grima izveide atbilstoši sejas formai, ādas tipam un krāsu kolorītam, vecumam, stilam;
3.19. kino, foto, teātra, TV grimu specifika;
3.20. frizūru un grimu tehnoloģijas;
3.21. matu ķīmiskās apstrādes tehnoloģija;
3.22. pastiža izstrādājumi;
3.23. butaforiju veidošanas tehnoloģija, materiāli un instrumenti;
3.24. koptēla veidošanas specefektu produkti un to pielietojums;
3.25. dekorāciju piemērošana koptēla veidošanai;
3.26. darbs ar klientu atbilstoši daudzveidīgajai uzdevumu specifikai;
3.27. stilista pieredzes materiālu apkopojuma iespējas;
3.28. elektroniskie informācijas meklēšanas un atlases līdzekļi;
3.29. darba secības un darba laika organizācija;
3.30. darba vides kultūra un personiskā higiēna;
3.31. iespējamās materiālu izraisītās blakusparādības un alerģiskās reakcijas un to pamatpazīmes;
3.32. dezinfekcijas tehnoloģijas, līdzekļi, instrumenti, aparatūra un to lietošana;
3.33. pozitīvas saskarsmes veidošana;
3.34. kalkulācijas metodes;
3.35. valsts valoda;
3.36. viena svešvaloda saziņas līmenī.
1. Izprast klienta vēlmes un vajadzības, nosakot koptēla veidošanas specifiku.
2. Veikt klienta sejas un auguma mērījumus, noteikt to proporcijas, noformēt klienta anketu.
3. Noteikt klienta psiholoģisko tipu, individuālo stilu un krāsu paleti.
4. Izvirzīt idejas, veidot iztēlē priekšstatu par veidojamo koptēlu, argumentēti prezentēt koptēla ieceri.
5. Veidot apģērbu, frizūru, sejas un ķermeņa noformējumu skices.
6. Izmantot asociatīvos tēlu raksturojumus – šifrus vajadzīgā koptēla veidošanai.
7. Pieņemt lēmumu par veicamajiem darbiem, secību, metodēm un līdzekļiem koptēla veidošanā.
8. Ievērot aktuālās modes tendences un izmantot jaunākās tehnoloģijas koptēla veidošanā.
9. Komplektēt apģērbu koptēla veidošanai un veidot tērpu mulāžu.
10. Veidot frizūru atbilstoši koptēla prasībām.
11. Izmantot atbilstošas materiālu apstrādes un vizāžas darbu tehnoloģijas koptēla veidošanai.
12. Veidot vienota stila koptēlu, piemeklējot atbilstošu vidi, butaforijas, skaņu un gaismu.
13. Veidot savu vizuālā tēla stilista pieredzes materiālu apkopojumu.
14. Lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus koptēla veidošanas vajadzībām.
15. Izvēlēties koptēla veidošanai nepieciešamos materiālus un aprēķināt to izmaksas.
16. Pieņemt lēmumu par nepieciešamo speciālistu piesaistīšanu koptēla veidošanai un strādāt komandā.
17. Orientēties ar koptēla veidošanu saistīto uzņēmumu piedāvājumā.
18. Iekārtot un uzturēt tīru darba vietu, izmantot atbilstošus dezinfekcijas līdzekļus un aparatūru, ievērot personisko higiēnu.
19. Veikt darba pienākumus, nekaitējot savai, klientu un citu personu veselībai.
20. Atpazīt izmantojamo produktu un materiālu blakusparādības un noteikt to iestāšanos.
21. Ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības.
22. ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
23. Sniegt pirmo palīdzību.
24. Pārvaldīt valsts valodu.
25. Pārvaldīt vienu svešvalodu profesionālās saziņas līmenī.
26. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vienā svešvalodā.
27. Lietišķas sarunas laikā veidot pozitīvu saskarsmi ar klientu.
28. Veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par sava darba rezultātu.
29. Ievērot profesionālās un vispārējās ētikas principus.
30. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.
1. Spēja pozitīvas saskarsmes rezultātā mērķtiecīgi iepazīt klienta vēlmes, vajadzības un iespējas.
2. Spēja vizualizēt asociatīvo koptēlu atbilstoši uzdevumam.
3. Spēja prezentēt koptēla ieceri un radoši to pilnveidot sadarbībā ar klientu.
4. Spēja pieņemt lēmumu par veicamajiem darbiem, to secību, atbilstošākajiem līdzekļiem, tehnoloģijām un materiāliem koptēla veidošanā.
5. Spēja komplektēt tērpu un aksesuārus koptēla veidošanai.
6. Spēja veidot frizūru un grimu koptēla veidošanai.
7. Spēja apgleznot seju un augumu koptēla veidošanai.
8. Spēja pieskaņot vidi vienota koptēla veidošanai.
9. Spēja iekārtot darba vidi koptēla radīšanai.
10. Spēja plānot koptēla izstrādes budžetu, sastādīt izmaksu tāmi un noteikt pakalpojuma cenu.
11. Spēja sadarboties koptēla veidošanā ar nepieciešamajiem speciālistiem.
12. Spēja sekot līdzi aktuālajām modes tendencēm un jaunākajām tehnoloģijām, izmantojot dažādus informatīvos avotus.
13. Spēja ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības un veikt darba pienākumus, nekaitējot savai, klientu un citu personu veselībai.
14. Spēja ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības un veikt darba pienākumus, nekaitējot videi.
15. Spēja sniegt pirmo palīdzību.
16. Spēja lietot profesionālo terminoloģiju.
17. Spēja veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par sava darba rezultātu.
18. Spēja ievērot profesionālās un vispārējās ētikas principus.
19. Spēja sazināties valsts valodā un vienā svešvalodā.
20. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas.
4
4
3
4
Individuālie pakalpojumi (81)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Skaistumkopšanas pakalpojumi (815)
Kvalifikācija izglītības pakāpēVidējā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Vizuālā tēla stilists novērtē klienta individualitāti un veido vizuālo tēlu koncepciju, skices un kolāžas, t. sk. vizuālo tēlu kolekcijām. Plāno, organizē un veic koptēla idejas īstenošanu un konsultē klientu par koptēla veidošanu.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 25.10.2024
Ievietots: 07.05.2016