Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
3
3
2
Profesionālās zināšanas
Izpratnes līmenī:
1. Veikala iekārtošanas pamatprincipi.
2. Veikala iekārtošanas pamatprincipi.
3. Izpratne par precīzu datu nozīmi organizācijas darbā.
4. Tirgus izpēte un metodes.
5. Preču piegādes organizācija uzņēmumā.
6. Dokumentu sagatavošanas un pārvaldības principi.
7. Pircēju tipi.
8. Preču izvēles kritēriji un to ietekme uz pircēju lēmumu pieņemšanu.
9. Mārketinga komunikācijas veidi tirdzniecības vietā.
10. Normatīvie akti, kas saistīti ar preču pārdošanu.
11. Normatīvie akti, kas saistīti ar preču pārdošanu.
12. Sociālā psiholoģija.
13. Konfliktoloģija.
14. Normatīvie akti, kas saistīti ar tirdzniecības uzņēmuma darbību.
15. Normatīvie akti, kas saistīti ar preču uzskaiti tirdzniecības uzņēmumā.
16. Saimnieciskās darbības uzskaite.
17. Normatīvie akti, kas saistīti ar preču uzskaiti tirdzniecības uzņēmumā.
Lietošanas līmenī:
1. Pašorganizācija darba procesā.
2. Tirdzniecības iekārtas un inventārs.
3. Pašorganizācija darba procesā.
4. Tirdzniecības iekārtas un inventārs.
5. Darbs komandā.
6. Epidemioloģiskās prasības tirdzniecības uzņēmumā.
7. Priekšstata līmenī:
8. Preču pieprasījumu veidojošie faktori un to ietekme uz uzņēmuma mērķu sasniegšanu.
9. Sava darba organizēšana.
10. Datu par preču pieprasījumu apkopošanas metodes.
11. Preču uzskaites programmas.
12. Preču uzskaite.
13. Preču atbilstības pārbaude attiecībā pret uzņēmuma un normatīvo aktu prasībām.
14. Prečzinība.
15. Ar preču uzglabāšanu saistītie normatīvie akti.
16. Ar preču pārdošanu saistītie normatīvie akti.
17. Tiešā pārdošana.
18. Vispārpieņemtas pieklājības normas.
19. Saskarsmes psiholoģijas pamati.
20. Starpkultūru komunikācijas pamati.
21. Tiešā pārdošana.
22. Preču demonstrēšana.
23. Pārdošanas stimulēšanas pamatprincipi.
24. Preču atbilstība prasībām.
25. Preču iegādes noteikumi.
26. Dokumentu pārvaldība.
27. Iepakojuma materiāli un to pielietošana.
28. Saskarsmes psiholoģija.
29. Starpkultūru komunikācija.
30. Konfliktu rašanās iemesli un to risinājumi.
31. Pozitīvas saskarsmes paņēmieni.
32. Normatīvie akti, kas saistīti ar pircēju apkalpošanu.
33. Uzņēmuma apkalpošanas standarti.
34. Merčendaizings.
35. Pircēju plūsmas vadība.
36. Normatīvie akti, kas saistīti ar preču pārdošanu.
37. Preču pavaddokumenti un to aizpildīšana.
38. Matemātiskie aprēķini.
39. Lietvedība.
40. Inventarizācijas process.
41. Preču uzskaites un aprites programmas.
42. Preču iegāde un ar to saistītie noteikumi.
Vispārējās zināšanas
Izpratnes līmenī:
1. Verbālā un neverbālā saziņa.
2. Jomu regulējošie normatīvie akti.
3. Izpratne par normatīvajiem aktiem un to pielietojumu.
4. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un iekārtu darbības principi.
5. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju datu drošība.
6. Datorprogrammu lietošanas noteikumi.
7. Plānošana un lēmumu pieņemšana.
Lietošanas līmenī:
1. Plašs un atbilstošs vārdu krājums.
2. Profesionālā terminoloģija.
3. Valodas kultūra (t.sk. valodas stili).
4. Lietišķā komunikācija un starpkultūru saskarsme.
5. Darba tiesību, darba, vides un civilās aizsardzības normatīvie akti.
6. Darba devēja un darba ņēmēja tiesiskās attiecības.
7. Konflikti, to cēloņi un risināšanas veidi.
8. Profesionālā ētika.
9. Pašorganizācija darba procesā.
10. Darbs komandā.
11. Dokumentu izstrāde atbilstoši darba uzdevumam.
12. Darbs ar biroja tehniku un informācijas sistēmām.
13. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un iekārtu aizsardzība.
14. Priekštata līmenī:
15. Tirdzniecības uzņēmumos izmantojamās tehnoloģijas.
16. Datorprogrammas, kas nodrošina preču apriti un uzskaiti.
17. Pašnovērtējuma mehānismi.
18. Mācību, karjeras un darba gaitu plānošana.
19. Laika plānošanas paņēmieni.
Profesionālās prasmes un attieksmes
1. Darba vietas sagatavošana darbam.
2. Identificēt sava darba pienākumu izpildei nepieciešamās iekārtas un inventāru.
3. Sagatavot darbam sava darba pienākumu izpildei nepieciešamās iekārtas un inventāru.
4. Sekot līdzi savas darba vietas atbilstībai uzņēmuma izvirzītajām prasībām.
5. Sekot līdzi darba pienākumu izpildei nepieciešamo iekārtu un inventāra ekspluatācijas noteikumu ievērošanu.
6. Apkopot ar pieprasījumu saistīto informāciju.
7. Apkopot ar preču atlikumiem saistīto informāciju.
8. Informēt atbildīgas amatpersonas par preču atlikumu, pieprasījumu un tā izmaiņām.
9. Veikt preču pieņemšanu uzskaitot to un salīdzinot iegūto rezultātu ar preču pavaddokumentos norādīto.
10. Veikt preču pieņemšanu novērtējot tās atbilst uzņēmuma un normatīvo aktu prasībām.
11. Ievērot preču uzglabāšanas un pārdošanas noteikumus.
12. Sagaidīt pircējus atbilstoši uzņēmuma apkalpošanas prasībām.
13. Izzināt pircēju vēlmes.
14. Apkalpot pircēju atbilstoši uzņēmuma apkalpošanas prasībām.
15. Pielietot produktu pārdošanas stimulēšanas aktivitātes.
16. Pārdošanas procesā sniegt informāciju par preces iegādes noteikumiem.
17. Veikt pirkuma noformēšanu.
18. Nepieciešamības gadījumā iesaiņot preci pārdošanai.
19. Novērst konfliktsituācijas, kas saistītas ar pārdošanas procesu.
20. Nepieciešamības gadījumā rast risinājumus konfliktsituācijās.
21. Nepieļaut ļaunprātīgu pircēju rīcību izvietojot preces atbilstoši labai praksei un vadot pircēju plūsmu.
22. Aizpildīt preču uzskaites dokumentus.
23. Izprast ar pārdošanas procesu saistīto dokumentu plūsmu.
24. Piedalīties preces uzskaitē.
25. Ievēro darbības, kas vērstas uz preču un citu materiālo vērtību saglabāšanu.
26. Aizpilda ar pirkumu saistīto dokumentāciju.
Vispārējās prasmes un attieksmes
1. Lieto valodu saziņā mutvārdu un rakstu formā, ievēro literārās valodas normas un profesionālo terminoloģiju.
2. Lieto ne mazāk kā divas svešvalodas saziņā mutvārdu un rakstu formā.
3. Ievērot un rīkoties saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.
4. Ievērot profesionālās ētikas normas un noteikumus.
5. Izvēlēties uzdevuma veikšanai piemērotāko informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu.
6. Lieto preču aprites un uzskaites tehnoloģijas.
7. Adekvāti novērtēt savu profesionālo pieredzi un profesionālās kompetences līmeni.
8. Plānot savas profesionālās kompetences attīstību un izaugsmes iespējas.
Profesionālās kompetences
1. Spēja sagatavot savu darba vietu darba pienākumu veikšanai.
2. Spēja ievērot uzņēmuma prasības darba vietas pārraudzībai.
3. Spēja sekot līdzi darba pienākumu izpildei nepieciešamo iekārtu un inventāra ekspluatācijas noteikumu ievērošanai.
4. Spēja apkopot informāciju par pieprasījumu.
5. Spēja apkopot informāciju par preču atlikumiem.
6. Spēja lietot preču uzskaites programmas.
7. Spēja pieņemt preci pēc daudzuma un novērtēt tās atbilstību uzņēmuma un normatīvo aktu prasībām.
8. Spēja ievērot preču uzglabāšanas un pārdošanas normatīvo aktu ievērošanu.
9. Spēja reaģēt un novērst neatbilstības preču pārdošanas un uzglabāšanas noteikumu neievērošanā.
10. Spēja atbilstoši uzņēmuma apkalpošanas prasībām sagaidīt pircēju.
11. Spēja izzināt pircēja vajadzības un vēlmes.
12. Spēja piedāvāt un demonstrēt preci.
13. Spēja pielietot pārdošanas veicinošos pasākumus.
14. Spēja informēt pircējus par preču iegādes noteikumiem.
15. Spēja noformēt pirkuma dokumentāciju.
16. Spēja iesaiņot preci pārdošanai.
17. Spēja novērst konfliktus, kas saistītas ar pārdošanas procesu.
18. Spēja risināt konfliktus, kas saistītas ar pārdošanas procesu.
19. Spēja novērst pircēju ļaunprātīgu rīcību.
20. Spēja izvietot preces atbilstoši labai praksei.
21. Spēja vadīt pircēju plūsmu.
22. Spēja aizpildīt preču uzskaites dokumentus.
23. Spēja veikt aprēķinus, kas saistīti ar preču pavaddokumentiem.
24. Spēja veikt preču uzskaiti un dokumentēt to.
25. Spēja nodrošināt preču un citu materiālo vērtību saglabāšanu.
26. Spēja lietot ar preču uzskaiti un apriti saistītās informācijas tehnoloģijas.
27. Spēja izpildīt ar pirkumu saistītos dokumentus.
Vispārējās kompetences
1. Spēja loģiski diskutēt un argumentēt savu viedokli, iegūt nepieciešamo informāciju komunikācijai, nodrošināt korektas, saprotamas un literārās valodas normām atbilstošas informācijas sniegšanu.
2. Spēja sazināties ne mazāk kā divās svešvalodās savas profesionālās darbības veikšanai.
3. Spēja veikt darba uzdevumu, ievērojot tiesību aktos noteiktās darba, vides un civilās aizsardzības prasības.
4. Spēja ievērot profesionālās ētikas normas un noteikumus.
5. Spēja pārliecinoši un droši izvēlēties un lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas un iekārtas darba uzdevuma veikšanai.
6. Spēja izmantot ar preču apriti un uzskaiti saistītās datorprogrammas.
7. Spēja adekvāti izvērtēt un mērķtiecīgi pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju visa mūža garumā.
3
3
2
Komerczinības un administrēšana (34)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība (341)
Kvalifikācija izglītības pakāpēVidējā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Pārdevējs apkalpo pircējus – izzina vēlmes, piedāvā, demonstrē produktu/pakalpojumu. Patstāvīgi noformē pirkumus, sagatavo un uztur kārtībā tirdzniecības vietu, veic skaidras un bezskaidras naudas norēķinus. Apstrādā produktu/ pakalpojumu piedāvājumu, pieprasījumu, pielieto digitālās tehnoloģijas. Veic preču/produktu pasūtīšanu, pieņemšanu, uzskaiti, uzglabāšanu, uzticēto tirdzniecības uzņēmuma materiālo vērtību kvalitātes un kvantitātes uzraudzību. Profesijas reglamentācija, papildu prasības: Reizi gadā ir jāveic obligātā veselības pārbaude. Pirmreizēji jānoklausās kurss "Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā", atkārtoti ‒ reizi 2 gados. Jābūt dokumentāram apliecinājumam, ka persona ir apmācīta darbam ar kases aparātu vai kases sistēmu.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Vēsturiska kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 19.06.2024
Ievietots: 20.03.2019