Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

2

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Šai kvalifikācijai 2018. gadā izstrādāts jauns profesijas standarts un noteikts LKI 4 līmenis.

Maiznieks (2PKL)

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. darba tiesiskās attiecības;
    1.2. darba aizsardzība;
    1.3. vides aizsardzība;
    1.4. komercdarbības pamati;
    1.5. saskarsmes pamati.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. riska analīzes kritisko punktu pamatprincipi;
    2.2. vispārējās higiēnas prasības;
    2.3. ķīmijas pamatzināšanas;
    2.4. tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas pamatprincipi;
    2.5. pamatzināšanas tehniskajā grafikā;
    2.6. tehniskie apzīmējumi;
    2.7. reglamentētie parametri;
    2.8. iekārtu elektrodrošības noteikumi;
    2.9. ugunsdrošības noteikumi;
    2.10. pierakstu nozīme kvalitātes vadības sistēmā;
    2.11. izejvielu zudumu veidošanās un to rašanās cēloņi;
    2.12. profesionālās pilnveides iespējas;
    2.13. profesionālie termini valsts valodā un vienā svešvalodā.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. maizes ražošanas tehnoloģija;
    3.2. personiskā higiēna;
    3.3. tehnoloģisko iekārtu darbības pamatprincipi un ekspluatācija;
    3.4. zināšanas par konkrētām izejvielu izvirzītajām prasībām;
    3.5. mikrobioloģijas pamati;
    3.6. valsts valoda;
    3.7. viena svešvaloda saziņas līmenī;
    3.8. informācijas tehnoloģijas;
    3.9. pirmā palīdzība.

  • Prasmes

    1. Sagatavot darba vietu atbilstoši instrukcijām.
    2. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un elektrodrošības noteikumus.
    3. Prast sniegt pirmo palīdzību.
    4. Lietot tehnoloģisko dokumentāciju.
    5. Izpildīt pārtikas ražošanas normatīvos noteiktās tehnoloģisko ciklu prasības.
    6. Ievērot tehnoloģiskā procesa secību.
    7. Sagatavot izejvielas pārstrādei atbilstoši receptūras prasībām.
    8. Veikt nepieciešamās darbības tehnoloģiskā procesa nodrošināšanai jebkurā brīdī.
    9. Uzskaitīt gatavo produkciju.
    10. Analizēt sava darba rezultātus.
    11. Prast izmantot jaunākās informācijas un ražošanas tehnoloģijas.
    12. Papildināt savas zināšanas par inovācijām nozarē.
    13. Izpildīt labas ražošanas un higiēnas prakses pamatprincipus.
    14. Orientēties normatīvajos aktos, kas attiecas uz pārtikas produktu apriti un paškontroli.
    15. Ievērot darba ētikas principus.
    16. Pārvaldīt valsts valodu.
    17. Pārvaldīt vienu svešvalodu saziņas līmenī.
    18. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vienā svešvalodā.
    19. Prast strādāt patstāvīgi un komandā.
    20. Saudzēt apkārtējo vidi.

  • Kompetences

    1. Spēja izprast higiēnas prasības pārtikas produktu ražošanā.
    2. Spēja veikt darbu atbilstoši dotajam uzdevumam.
    3. Spēja noteikt izejvielu kvalitāti, to organoleptiskos rādītājus.
    4. Spēja veikt izejvielu sagatavošanu ražošanai.
    5. Spēja pārzināt un ievērot izstrādājuma gatavošanas tehnoloģisko procesu un veikt nepieciešamos aprēķinus.
    6. Spēja pārzināt iekārtas ekspluatāciju un apkopi.
    7. Spēja pārzināt tehnisko dokumentāciju.
    8. Spēja strādāt ar tehniskām iekārtām atbilstoši iekārtu ekspluatācijas noteikumiem.
    9. Spēja pārzināt un ievērot darba aizsardzības un ugunsdrošības noteikumus.
    10. Spēja ievērot darba ētikas pamatprincipus.
    11. Spēja ievērot labas ražošanas un higiēnas prakses pamatprincipus.
    12. Spēja sekot un apgūt jaunāko nozarē.
    13. Spēja saudzēt apkārtējo vidi.
    14. Spēja sazināties valsts valodā un vienā svešvalodā.
    15. Spēja strādāt patstāvīgi un sadarboties komandā.
    16. Spēja sekot jauninājumiem nozarē, izmantojot visus pieejamos informācijas avotus.
    17. Spēja izmantot informācijas tehnoloģijas.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
No 15 gadu vecuma, sekmju izraksts par daļēji apgūtu pamatizglītību VAI Apliecība par pamatizglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (apgūstot izglītības programmu)/
Formāls (ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procedūras ietvaros)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
ne mazāk kā 480 vai ne mazāk kā 640 stundas

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Jelgavas Amatu vidusskola

- Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums"

Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde:

- Mācību centrs "FIBRA"

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Ražošana un pārstrāde (54)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Pārtikas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana (541)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Pamatizglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Pārtikas rūpniecības nozare

Kvalifikācijas tips:

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Vēsturiska kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 16.07.2020

Ievietots: 07.05.2016