Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Programmas mērķis ir:
– nodrošināt studējošajiem kvalitatīvu, valsts vajadzībām atbilstošu teorētisko zināšanu un pētniecības iemaņu apguvi,
– sagatavojoties patstāvīgai zinātniskās pētniecības darbībai datorzinātņu nozarē, kas dod iespēju veiksmīgi akadēmiski un profesionāli tālākizglītoties, kā arī iesaistīties tautsaimniecības problēmu risināšanā.

Programmas ietvaros ir:
– apgūtas zināšanas un iemaņas programminženierijas jomā, kā arī gūtas profesionālas prasmes, kuras ir nepieciešamas, uzsākot darba gaitas programmnodrošinājuma inženiera lomā;
– programmproduktu izstrādes darba procesā attīstītas spējas efektīvi risināt izvirzītos uzdevumus gan individuāli, gan komandā;
– apgūtas prasmes projektēt risinājumus vienā vai vairākās darbības jomās, izmantojot programminženierijas pieeju, kura balansē dažādu ieinteresēto pušu ētiskās, sabiedriskās, juridiskās un ekonomiskās intereses;
– attīstīta izpratne un spēja pielietot izplatītākās teorijas, moduļus un metodes, kuras nodrošina mūsdienīgu pamatu problēmu identifikācijai un analīzei, projektēšanai, izstrādei, realizācijai, atestācijai un programmnodrošinājuma dokumentēšanai;
– ir izveidojusies izpratne par pārrunu svarīgumu un apgūta spēja tās organizēt;
– ir attīstītas prasmes apgūt jaunus modeļus, metodes un tehnoloģijas, kā arī izprast nepārtrauktas profesionālās izaugsmes nepieciešamību.

 

Loģistikas struktūrvienības vadītājs

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. globalizācijas tendences pasaulē un to ietekme uz loģistikas attīstību;
    1.2. starptautiskās tirdzniecības situācijas izmaiņas un ekonomiskās attīstības prognozēšana;
    1.3. izmaksu un laika faktoru kopsakarības apkalpošanas līmeņa novērtēšanā;
    1.4. pārvadājumu veidu un virzienu izmaiņas un to pamatojums pasaulē, Eiropā un Latvijā.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. komercdarbības vadīšana;
    2.2. vadības grāmatvedība;
    2.3. kvalitātes sistēmas un to vadība;
    2.4. normatīvie akti muitas un nodokļu jomā Latvijā un ārzemēs;
    2.5. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. komercdarbības plānošana;
    3.2. finanšu grāmatvedība;
    3.3. ekonomiskā analīze, saimnieciskās darbības analīze;
    3.4. starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana;
    3.5. muitas un nodokļu normatīvie akti;
    3.6. kvantitatīvās metodes ekonomikā un vadīšanā;
    3.7. komercdarbības un starpniekdarbības loģistika;
    3.8. transporta pakalpojumu ekonomika;
    3.9. pārvadājumu organizēšana;
    3.10. informācijas tehnoloģijas loģistikā;
    3.11. personāla vadība un motivēšana;
    3.12. prezentācijas prasme;
    3.13. vides aizsardzība;
    3.14. darba aizsardzība;
    3.15. darba tiesiskās attiecības;
    3.16. valsts valoda;
    3.17. vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī;
    3.18. profesionālā ētika.

  • Prasmes

    1. Izvirzīt loģistikas uzņēmuma darbības mērķus un noteikt attīstības aktuālās problēmas Latvijas un starptautiskā mērogā.
    2. Izstrādāt priekšlikumus par preču un pakalpojumu sadales atbalsta punktu (noliktavu) novietojumu, sadales veidu izvēli.
    3. Izstrādāt rekomendācijas multimodālo pārvadājumu vadīšanas uzlabošanai.
    4. Izvērtēt sadarbības nosacījumus ar partneriem, veidot un vadīt attiecīgos procesus.
    5. Izvērtēt termināla darbības rezultātus, izstrādāt priekšlikumus tā attīstībai.
    6. Izvērtēt uzņēmuma ekonomiskās priekšrocības, analizēt saimnieciskās darbības rādītājus, optimizēt izmaksas.
    7. Formulēt loģistikas struktūrvienības uzdevumus uzņēmumā, spēt novērtēt citu struktūrvienību galvenos pienākumus un loģistikas struktūrvienības sadarbības virzienus ar tiem.
    8. Pielietot informācijas tehnoloģijas loģistikas procesu vadīšanā.
    9. Lietot normatīvos aktus, slēdzot līgumus par piegādēm vietējā un starptautiskā mērogā, ievērojot starptautiskās tirdzniecības un transportēšanas noteikumus.
    10. Ievērot transportēšanas noteikumus ar dažādiem transporta veidiem vai to kombināciju, analizēt transportēšanas procesu starptautiskos un vietējos pārvadājumos.
    11. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
    12. Lietot starptautisko loģistikas terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    13. Pārvaldīt valsts valodu.
    14. Piemērot loģistikas jomas atbilstošus normatīvos aktus, profesionālās ētikas normas un rīkoties atbilstoši tām.
    15. Ievērot darba tiesisko attiecību noteikumus.
    16. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības noteikumus.
    17. Sagatavot un sniegt prezentācijas.

  • Kompetences

    1. Spēja vadīt loģistikas struktūrvienību un nodrošināt darbinieku profesionālo izaugsmi.
    2. Spēja sadarboties ar uzņēmuma struktūrvienībām.
    3. Spēja sadarboties ar preču piegādātājiem, pircējiem un pakalpojumu sniedzējiem.
    4. Spēja novērtēt vispārekonomiskās likumsakarības.
    5. Spēja prognozēt ekonomisko likumsakarību dinamiku un uzņēmuma vēlamo darbību.
    6. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisku vērtību un inovatīviem risinājumiem materiālo vērtību, preču kustības, glabāšanas un pārvadājumu jomās.
    7. Spēja vadīt sadales centra vai termināla darbu.
    8. Spēja novērtēt loģistikas procesu izmaksas un pārvietošanās intensitāti.
    9. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    10. Spēja nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu.
    11. Spēja nodrošināt darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasību izpildi.
    12. Spēja lietot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanai.
    13. Spēja sagatavot prezentācijas materiālus un prezentēt tos.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
160
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Datorika (48)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Datorzinātnes (481)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Vēsturiska kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2023

Pēdējie labojumi: 02.04.2024

Ievietots: 28.08.2016