Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
7
7
5
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. datorzinības;
1.2. loģika.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. filozofija;
2.2. socioloģija;
2.3. vides aizsardzība;
2.4. darba aizsardzība.
2.5. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. psiholoģijas vēsture;
3.2. psiholoģijas metodes;
3.3. vispārīgā psiholoģija;
3.4. psihofizioloģija;
3.5. neiropsiholoģija;
3.6. kognitīvā psiholoģija;
3.7. sociālā psiholoģija;
3.8. personības psiholoģija;
3.9. attīstības psiholoģija;
3.10. organizāciju psiholoģija;
3.11. diferenciālā psiholoģija;
3.12. patopsiholoģija;
3.13. veselības psiholoģija;
3.14. pedagoģiskā psiholoģija;
3.15. psiholoģiskās pētniecības metodes;
3.16. psihometrika;
3.17. statistiskās datu apstrādes metodes;
3.18. kvalitatīvās pētniecības analīzes metodes;
3.19. zinātnisko rakstu pamatprincipi;
3.20. psiholoģiskās izpētes (novērtēšanas) metodes;
3.21. psiholoģiskās konsultēšanas metodes;
3.22. psihoterapijas teoriju un metožu pamatprincipi;
3.23. psihologu profesionālās ētikas principi;
3.24. informācijas tehnoloģijas;
3.25. valsts valoda;
3.26. vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī, no kurām vismaz viena ir Eiropas Savienības dalībvalsts valsts valoda;
3.27. darba tiesiskās attiecības.
1. Izprast, analizēt un piemērot profesionālajā darbībā psiholoģijas zinātnes teorētiskos un empīriski pamatotos principus.
2. Noskaidrot un izvērtēt klienta vajadzības un analizēt tās kopā ar klientu, lai plānotu turpmāko profesionālo darbību.
3. Izvirzīt klienta vajadzībām atbilstošus un sasniedzamus mērķus, saskaņojot tos ar klientu, un nosakot mērķu sasniegšanas kritērijus.
4. Veikt indivīda psiholoģisko izpēti (novērtēšanu), izmantojot specifiskai situācijai atbilstošas intervēšanas, testēšanas, aptauju un novērošanas metodes.
5. Veikt grupas psiholoģisko izpēti (novērtēšanu), izmantojot specifiskai situācijai atbilstošas intervēšanas, testēšanas, aptauju un novērošanas metodes.
6. Veikt organizācijas psiholoģisko izpēti (novērtēšanu), izmantojot specifiskai situācijai atbilstošas metodes (intervijas, testus, aptaujas un/vai novērošanu).
7. Atbilstoši klienta vajadzībām un esošai situācijai izstrādāt darbības plānu ar konkrētām metodēm un pieejām.
8. Veikt psiholoģisko konsultēšanu vai pielietot citas psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes (piemēram, vecāku mācību seminārus) atbilstoši klienta vajadzībām un izvirzītajiem mērķiem.
9. Izmantot psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes, kas palīdz indivīdiem vai grupām apgūt patstāvīgas problēmu risināšanas pieejas.
10. Izvirzīt kritērijus, ar kuriem novērtēt psiholoģiskās palīdzības sniegšanas efektivitāti.
11. Novērtēt psiholoģiskās palīdzības sniegšanas efektivitāti.
12. Analizēt psiholoģiskās palīdzības sniegšanas efektivitātes novērtēšanas rezultātus un izdarīt secinājumus.
13. Sniegt klientam atgriezenisko saikni par psiholoģisko izpēti un psiholoģiskās palīdzības sniegšanas procesu.
14. Izstrādāt profesionālus, precīzus un argumentētus atzinumus un citus psiholoģiskās darbības aprakstus.
15. Analizēt zinātnisko literatūru un izstrādāt pētījuma teorētisko pamatojumu.
16. Izvirzīt atbilstošas pētījuma hipotēzes vai pētījuma jautājumus.
17. Izvēlēties pētījuma veikšanai piemērotas pētījuma metodes.
18. Veikt pētījuma datu vai informācijas ievākšanu un to kvantitatīvo vai kvalitatīvo analīzi.
19. Veikt pētījumā iegūtās informācijas iztirzājumu un izdarīt secinājumus.
20. Izstrādāt pētījuma aprakstu atbilstoši zinātnisku rakstu pamatprincipiem.
21. Ievērot psihologu profesionālās ētikas normas.
22. Lietot psiholoģiskiem pētījumiem nepieciešamās datorprogrammas.
23. Pārvaldīt valsts valodu.
24. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī, no kurām vismaz viena ir Eiropas Savienības dalībvalsts valsts valoda.
25. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
1. Spēja izprast, analizēt un piemērot profesionālajā darbībā psiholoģijas zinātnes teorētiskos un empīriski pamatotos principus.
2. Spēja izvirzīt un saskaņot ar klientu psiholoģiskās palīdzības sniegšanas mērķus atbilstoši klienta vajadzībām un psiholoģijas zinātnes pamatprincipiem.
3. Spēja veidot psiholoģiskās palīdzības sniegšanas stratēģiju un izvēlēties palīdzības sniegšanas stratēģiju atbilstoši izvirzītajiem mērķiem un psiholoģijas zinātnes pamatprincipiem.
4. Spēja veikt indivīda vai grupas psiholoģisko izpēti (novērtēšanu), izmantojot atbilstošas metodes (intervijas, testus, aptaujas un/vai novērošanu).
5. Spēja veikt psiholoģisko konsultēšanu un lietot citas zinātniski pamatotas psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes atbilstoši izvirzītajiem mērķiem.
6. Spēja novērtēt psiholoģiskās palīdzības sniegšanas efektivitāti atbilstoši izvirzītajiem mērķiem un intervences plānam.
7. Spēja rakstīt un sniegt atzinumus un profesionālās darbības aprakstus.
8. Spēja sniegt atgriezenisko saikni klientam atbilstoši izvirzītajiem mērķiem.
9. Spēja kritiski analizēt un novērtēt savu profesionālo darbību.
10. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisku vērtību psiholoģijas jomā.
11. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
7
7
5
Sociālās un cilvēkrīcības zinātnes (31)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Psiholoģija (+ISCED 2013) (313)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Vēsturiska kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2025
Pēdējie labojumi: 19.08.2025
Ievietots: 07.05.2016