Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– apgūt sociālās un personāla vadības teorētiskās un metodoloģiskās zināšanas un prasmes;
– apgūt zinātniskās pētniecības un analītiskā darba iemaņas, prasmi patstāvīgi veikt izpētes un analīzes darbu sociālajās zinātnēs;
– apgūt zināšanas, prasmi analizēt un novērtēt vietējo un starptautisko ekonomisko vidi,
– noteikt un formulēt personāla vadības stratēģiju, politiku, plānot un prognozēt uzņēmuma vai iestādes personāla resursus;
– apgūt prasmi organizēt un vadīt uzņēmuma vai iestādes personāla struktūrvienības racionālu darbu mūsdienu dinamiskajā ekonomikas vidē atbilstoši noteiktajam mērķim un plānam īpašnieku, darbinieku un sabiedrības interesēs, saskaņā ar noteikto likumdošanu un atbilstoši darba aizsardzības prasībām;
– izstrādāt un aizstāvēt maģistra darbu 20 Latvijas kredītpunktu (30 ECTS kredītpunktu) apjomā, kura līmenis atbilst zinātniskās publikācijas prasībām.

 

Personāla vadītājs

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. kvalitātes vadības sistēmas;
    1.2. finanšu grāmatvedība;
    1.3. tirgzinības;
    1.4. vides aizsardzība.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. lietvedība;
    2.2. personāla lietvedība;
    2.3. statistika;
    2.4. socioloģija;
    2.5. komercdarbības tiesiskie pamati;
    2.6. ekonomika;
    2.7. iekšējā un ārējā komunikācija;
    2.8. informācijas tehnoloģijas;
    2.9. vadības grāmatvedība;
    2.10. profesionālie termini valsts valodā un divās svešvalodās.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. personāla vadība;
    3.2. projektu vadība;
    3.3. profesionālā ētika;
    3.4. organizāciju psiholoģija;
    3.5. personības psiholoģija;
    3.6. darba tiesiskās attiecības un sociālās tiesības;
    3.7. darba aizsardzība;
    3.8. lietišķā saskarsme;
    3.9. divas svešvalodas saziņas līmenī;
    3.10. valsts valoda augstākajā līmenī;
    3.11. vadības zinības;
    3.12. korporatīvā sociālā atbildība.

  • Prasmes

    1. Izprast darba tirgū notiekošos procesus un pieņemt lēmumus atbilstoši situācijas izmaiņām.
    2. Plānot un organizēt savu darbu.
    3. Pielietot iegūtās zināšanas personāla vadībā.
    4. Sastādīt uzņēmuma īstermiņa un ilgtermiņa personāla plānus.
    5. Prast strādāt psiholoģiski sarežģītās situācijās un risināt problēmsituācijas.
    6. Prast pieņemt lēmumus.
    7. Izprast uzņēmuma darbības kopsakarības.
    8. Formulēt uzņēmuma personāla vadības mērķus.
    9. Organizēt un vadīt personāla struktūrvienības darbu.
    10. Pielietot vadības informācijas sistēmas uzņēmuma personāla vadīšanas procesa nodrošināšanā.
    11. Ieviest progresīvus risinājumus un metodes uzņēmuma personāla vadībā.
    12. Prast argumentēti izteikt savu viedokli.
    13. Apgūt jaunas zināšanas patstāvīgi.
    14. Sagatavot un sniegt prezentācijas.
    15. Pielietot jaunākās darba organizācijas formas un informācijas tehnoloģijas.
    16. Orientēties uzņēmuma darbu reglamentējošos dokumentos, darba tiesisko attiecību un darba aizsardzību reglamentējošos normatīvajos aktos.
    17. Prast strādāt komandā/ grupā.
    18. Pārvaldīt valsts valodu augstākajā līmenī.
    19. Spēt mutiski un rakstiski sazināties divās svešvalodās.
    20. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.
    21. Sadarboties ar darbiniekiem un darbinieku pārstāvjiem, partneriem, īpašniekiem, masu saziņas līdzekļiem, valsts un pašvaldību iestādēm, nevalstiskajām organizācijām.
    22. Rīkoties atbilstoši spēkā esošiem normatīvajiem aktiem un ētikas normām.
    23. Prast strādāt ar datoru.

  • Kompetences

    1. Spēja analizēt un novērtēt vietējo un starptautisko ekonomisko vidi, darba tirgus attīstības tendences.
    2. Spēja definēt uzņēmuma personāla darbības mērķus un pamatvirzienus.
    3. Spēja analizēt uzņēmuma personāla statistikas datus.
    4. Spēja izstrādāt uzņēmuma personāla vadības sistēmas optimizācijas plānus.
    5. Spēja izprast uzņēmuma ekonomiskās darbības rādītājus.
    6. Spēja plānot uzņēmuma personāla budžetu, personāla resursus un personāla nepieciešamo kompetenci, kā arī pienākumu sadali.
    7. Spēja vadīt uzņēmuma personāla struktūrvienības darbu.
    8. Spēja nodrošināt uzņēmuma personāla vadības funkciju (personāla lietvedība, personāla atlase, apmācības, personāla attīstība, darba samaksas sistēma, motivēšanas sistēma, novērtēšanas sistēma u.c.).
    9. Spēja izprast darba aizsardzības sistēmu un vadīt darba aizsardzības speciālistu darbu.
    10. Spēja izstrādāt uzņēmuma organizatorisko struktūru.
    11. Spēja organizēt un vadīt uzņēmuma pārmaiņu procesus.
    12. Spēja vadīt un organizēt kolektīvās pārrunas un panākt vienošanos.
    13. Spēja izprast un virzīt informācijas apmaiņas plūsmu uzņēmumā.
    14. Spēja izprast darba tiesisko attiecību reglamentējošo normatīvo aktu prasības un spēja nodrošināt to izpildi.
    15. Spēja vadīt darbiniekus.
    16. Spēja sazināties valsts valodā augstākajā līmenī un divās svešvalodās.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
LKI 6. līmeņa augstākās izglītības kvalifikācija (bakalaurs profesionālais bakalaurs vai profesionālās augstākās izglītības kvalifikācija) tajā pašā vai radniecīgā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā, kā arī noteikta veida profesionālā pieredze, ko nosaka augstskola
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
60-90
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1-2 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Komerczinības un administrēšana (34)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Vadība un administrēšana (345)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Uzņēmējdarbības, finanšu, grāmatvedības, administrēšanas (vairumtirdzniecība, mazumtirdzniecība un komerczinības) nozare

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācijas specializācija:

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2021

Pēdējie labojumi: 06.09.2021

Ievietots: 07.05.2016