Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
5
5
4
Profesionālās zināšanas
Izpratnes līmenī:
1. Ekonomisko procesu likumsakarības.
2. Uzņēmumu organizācija un dibināšana.
3. Organizācijas darbības galvenie elementi.
4. Vadībzinību teorijas un pamatprincipi.
5. Projektu izstrādes un vadības pamati.
6. Personāla vadība.
7. Saskarsmes teorijas.
8. Motivācijas teorijas.
9. Korporatīvā sociālā atbildība.
10. Prezentāciju sagatavošanas principi.
11. Ekonomikas likumsakarības.
12. Zināšanas par sociālā dialoga veidošanu.
13. Saimnieciskās darbības uzskaites pamatprincipi.
14. Resursu un finanšu analīze.
15. Statistikas analīzes metodes ekonomikā.
16. Tautsaimniecības nozaru specifika.
17. Socioloģijas pamatprincipi.
18. Sociālo pētījumu metodes datu ievākšanai un apkopošanai.
19. Informācijas atlase un strukturēšana.
20. Izpratne par precīzu datu nozīmi organizācijas darbā.
21. Dokumentu sagatavošanas un pārvaldības principi.
22. Organizācijas darbības riski.
23. Komercdarbības rādītāju analīzes metodes.
24. Organizācijas un produktu dzīves cikls.
25. Iepirkumu pamatprincipi.
26. Veicināšanas pamatprincipi.
27. Grāmatvedības pamatprincipi.
28. Komercdarbības vides pamatprincipi.
29. Lēmumu pieņemšanas metodes.
30. Konkurētspējas analīzes un novērtēšanas metodes.
Lietošanas līmenī:
1. Darbības organizēšana.
2. Pašorganizācija darba procesā.
3. Darba organizēšana.
4. Darbs komandā.
5. Prezentāciju materiālu izveides prasmes.
6. Prezentēšanas prasmes un argumentācija.
7. Lietišķā komunikācija un starpkultūru saskarsme.
8. Organizācijas saimnieciskās darbības un finanšu rādītāju analīzes metodes.
9. Tirgus tendenču analīzes metodes un rādītāju analīze.
10. Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju izmantojums.
11. Informācijas apstrāde un analīze, atbilstoši uzdevumam.
12. Pārskatu un atskaišu sagatavošanas prasmes.
13. Statistikas metožu pielietošana.
14. Organizācijas darbības riski un objektīvie rādītāji.
15. Efektivitātes novērtēšanas metodes.
16. Organizācijas nemitīgas pilnveides metodes.
17. Tirgzinību pamatprincipi.
18. Produktu tirgū virzīšanas metodes.
19. Resursu piesaiste.
20. Loģistikas pamatprincipi.
21. Lietišķā komunikācija.
22. Laika plānošana.
23. Tirgus situācijas novērtēšanas metodes.
Vispārējās zināšanas
Izpratnes līmenī:
1. Verbālā un neverbālā saziņa.
2. Jomu regulējošie normatīvie akti.
3. Pozitīvas saskarsmes paņēmieni.
4. Izpratne par normatīvajiem aktiem un to pielietojumu.
5. Matemātiskās analīzes metodes.
6. Statistikas pamatprincipi.
7. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (datu nesēju, informācijas sistēmu un iekārtu) lietošanas principi.
8. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un datu drošība.
9. Komercinformācijas un personas datu aizsardzība.
10. Bez papīra dokumentu aprites principi.
11. Pētniecības etapi.
12. Statistikas pamatpricipi.
13. Plānošana un lēmumu pieņemšana.
Lietošanas līmenī:
1. Pašnovērtējuma mehānismi.
2. Mācību, karjeras un darba gaitu plānošana. Kompetenču treniņš.
3. Plašs un atbilstošs vārdu krājums.
4. Profesionālā terminoloģija.
5. Valodas kultūra (t.sk. valodas stili).
6. Darba tiesību, darba aizsardzības, vides drošības, civilās aizsardzības un ugunsdrošības normatīvie akti.
7. Darba devēja un darba ņēmēja tiesiskās attiecības.
8. Konflikti, to cēloņi un risināšanas veidi.
9. Profesionālā ētika.
10. Kvalitātes vadības pamatprincipi.
11. Dokumentu izstrāde atbilstoši darba uzdevumam.
12. Elektroniskā dokumentu aprite un dokumentu parakstīšana ar derīgu elektronisku parakstu.
13. Darbs ar biroja tehniku un informācijas sistēmām.
14. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, iekārtu un informācijas aizsardzība.
15. Pētniecības metodes.
Profesionālās prasmes un attieksmes:
1. Pārzināt organizācijas darbības principus.
2. Piedalīties organizācijas un struktūrvienības darba plānošanā.
3. Organizēt darbu atbilstoši plānotajam.
4. Piedalīties racionālu un efektīvu lēmumu pieņemšanā.
5. Koordinēt aktivitātes atbilstoši plānotajam.
6. Sadarboties ar citiem darbiniekiem.
7. Koordinēt komandas darbu.
8. Motivēt citus darbiniekus.
9. Sagatavot informācijas un prezentācijas materiālus.
10. Prezentēt informāciju auditorijai.
11. Uzklausīt klienta vajadzības un vēlmes.
12. Organizēt kvalitatīvu, uz klientu orientētu pakalpojumu sniegšanu.
13. Veikt datu apstrādi.
14. Apkopot un analizēt saimnieciskās un finanšu darbības rādītājus.
15. Uzklausīt klienta vajadzības un vēlmes.
16. Organizēt kvalitatīvu, uz klientu orientētu pakalpojumu sniegšanu.
17. Sagatavot pārskatus un atskaites.
18. Argumentēt un pamatot viedokli.
19. Identificēt jautājumus, kuros iespējamas neprognozējamas izmaiņas.
20. Identificēt novirzes no plānotā.
21. Veikt organizācijas darbības rādītāju aprēķinus.
22. Skaidrot organizācijas darbības rādītāju rezultātus.
23. Identificēt jautājumus, kuros nepieciešama un/vai iespējama pilnveide.
24. Sniegt priekšlikumus organizācijas darbības pilnveidei.
25. Organizēt piegādes un novērtēt tās.
26. Izvērtēt piegāžu ietekmi uz organizācijas darbības rezultātiem.
27. Analizēt un ieviest produktu virzīšanas veicinošus pasākumus.
28. Piedalīties radošu risinājumu izstrādē.
29. Apkopot informāciju par preču krājumiem, to izmantošanu un patēriņu.
30. Analizēt informāciju par preču krājumiem.
31. Organizēt kvalitatīvu, uz klientiem orientētu organizācijas pakalpojumu sniegšanu.
32. Izveidot un koordinēt efektīvu komunikāciju ar klientiem un sadarbības partneriem.
33. Organizēt ikdienas sadarbību ar klientiem un sadarbības partneriem.
34. Organizēt operatīvo darba procesu efektīvu norisi.
35. Izvēlēties atbilstošas cenu veidošanas metodes.
36. Izprast tirgus konkurences mehānismus un cenu veidošanas politiku.
Vispārējās prasmes un attieksmes:
1. Lietot valodu saziņā mutvārdu un rakstu formā, ievērojot literārās valodas normas un profesionālo terminoloģiju.
2. Loģiski diskutēt un argumentēt savu viedokli, nodrošināt korektas, saprotamas un literārās valodas normām atbilstošas informācijas sniegšanu.
3. Pielietot mutvārdos un rakstveida saziņā ne mazāk kā vienu svešvalodu.
4. Patstāvīgi pilnveidot svešvalodas/-u zināšanas.
5. Ievērot tiesību aktos noteiktās darba tiesību, darba aizsardzības, vides drošības, civilās aizsardzības un ugunsdrošības prasības.
6. Rīkoties saskaņā ar normatīvo aktu (t.sk. par darba tiesībām, darba aizsardzību, vides drošību, civilo aizsardzību un ugunsdrošību) prasībām.
7. Atbildīgi rīkoties krīzes situācijās.
8. Pārzināt profesionālās ētikas normas un noteikumus.
9. Ievērot profesionālās ētikas normas un noteikumus.
10. Veikt darbu izpildē nepieciešamos aprēķinus.
11. Apzināties sakarības veicot darba uzdevumus.
12. Izvēlēties uzdevuma veikšanai piemērotāko informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu.
13. Patstāvīgi sagatavot informāciju un dokumentus.
14. Izmantot pētniecības metodes profesionālajā darbībā.
15. Piedalīties pētnieciskās darbības norisē.
16. Adekvāti novērtēt savu profesionālo pieredzi un profesionālās kompetences līmeni.
17. Plānot savas profesionālās kompetences attīstību un izaugsmes iespējas.
Profesionālās kompetences:
1. Spēja piedalīties organizācijas un struktūrvienību plānošanas procesos.
2. Spēja piedalīties organizācijas plānošanas procesos un pieņemt lēmumus.
3. Spēja koordinēt organizācijas darbu veikšanu un sadarboties ar citiem.
4. Spēja piedalīties darbinieku darba organizēšanas procesos.
5. Spēja sagatavot un prezentēt organizācijas darbības rezultātus.
6. Spēja darījumos pārstāvēt organizāciju un organizēt pakalpojumu sniegšanu.
7. Spēja apkopot un sagatavot rādītājus par saimniecisko un finanšu darbību.
8. Spēja uz klientu vēlmēm un vajadzībām orientēti pielāgot sortimentu.
9. Spēja sagatavot pārskatus un atskaites savu pienākumu ietvaros, tos argumentēt un pamatot.
10. Spēja piedalīties organizācijas neprognozējamu izmaiņu un darbības problēmu identifikācijā.
11. Spēja veikt organizācijas darbības rādītāju aprēķinus un tos skaidrot.
12. Spēja piedalīties organizācijas nemitīgas pilnveides nodrošināšanā un sniegt priekšlikumus darbības pilnveidei.
13. Spēja analizēt piegāžu daudzumu, piegādes kvalitāti un ietekmi uz organizācijas darbības rezultātiem.
14. Spēja ieviest produkta virzīšanas veicinošos pasākumus un radīt radošus risinājumus.
15. Spēja analizēt un nodrošināt preču krājumus un resursu racionālu izmantošanu.
16. Spēja veikt ikdienas darījumus, kas balstīti uz efektīvu komunikāciju ar klientiem un sadarbības partneriem.
17. Spēja veikt operatīvos darba procesus, sadarbojoties ar klientiem un sadarbības partneriem.
18. Spēja izmantot cenu veidošanas metodes, ievērojot tirgus konkurences mehānismus un cenu veidošanas politiku.
Vispārējās kompetences:
1. Spēja izmantojot profesionālo terminoloģiju sazināties valsts valodā un ne mazāk kā vienā svešvalodā.
2. Spēja ievērot saistošos normatīvos aktus, līdzdarboties to piemērošanā un rīkoties krīzes situācijās.
3. Spēja ievērot organizācijas iekšējās kārtības noteikumus un ētiku.
4. Spēja pielietot matemātisko un tehnoloģisko domāšanu veicot darbu izpildi apzinot sakarības.
5. Spēja pielietot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas un iekārtas, strādāt e-vidē, nodrošināt komercdarbības un personas datu aizsardzību.
6. Spēja iesaistīties un izmantot pētniecības metodes procesos profesionālās darbības jomā.
7. Spēja plānot patstāvīgi un pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju.
5
5
4
5
Komerczinības un administrēšana (34)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Vadība un administrēšana (345)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Komercdarbības speciālists analizē, apraksta uzņēmumā esošos procesus, sagatavo ziņojumu plāna izstrādei, uzrauga kvalitātes sistēmas īstenošanu, plāno individuālos pārdošanas rezultātus, pilnveido sortimentu, organizē mārketinga pasākumus un izstrādā stratēģiju, veido klientu datu bāzes, pielietojot jaunākās tehnoloģijas. Plāno un organizē iepirkšanas/pārdošanas procesus, pārstāv organizāciju darījumos ar citiem uzņēmumiem un institūcijām. Plāno un vada savu un padoto darbu.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2021-2027
Pēdējie labojumi: 12.11.2024
Ievietots: 07.05.2016