Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
4
4
3
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī – zināšanas statistikā.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. konkurētspēja;
2.2. tirgzinības komunikācijas komplekss;
2.3. zīmolvedība;
2.4. projektu vadība;
2.5. finanšu instrumenti;
2.6. kravu pārvadājumu noteikumi;
2.7. ar personālvadību saistītie normatīvie akti;
2.8. finanšu vadība un ekonomika;
2.9. profesionālie termini valsts valodā un divās svešvalodās.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. kvalitatīvas un kvantitatīvas informācijas ieguves metodes;
3.2. analīzes metodes;
3.3. tirgus daļas noteikšana;
3.4. segmentēšana;
3.5. mērķtirgus noteikšana;
3.6. produkta pozicionēšana;
3.7. cenu veidošana;
3.8. grāmatvedības pamati;
3.9. nodokļu sistēma;
3.10. lietišķie aprēķini;
3.11. dokumentu pārvaldība;
3.12. informācijas ieguve;
3.13. informācijas tehnoloģijas, profesionālās datorprogrammas;
3.14. darba plānošana;
3.15. kvalitātes vadības sistēmas;
3.16. loģistika;
3.17. prečzinības pamati;
3.18. darba tiesisko attiecību normas;
3.19. darba aizsardzības normatīvo aktu prasības;
3.20. saskarsmes psiholoģijas pamati;
3.21. profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipi;
3.22. valsts valoda;
3.23. divas svešvalodas profesionālās saziņas līmenī;
3.24. pirmā palīdzība;
3.25. vides aizsardzība;
3.26. ugunsdrošības noteikumi.
1. Atlasīt un apkopot primāro un sekundāro informāciju un veikt tās apstrādi.
2. Veikt tirgus pētījuma analīzi un noteikt konkurētspējas priekšrocības.
3. Noteikt uzņēmuma tirgus daļu.
4. Noteikt un izvērtēt optimālākos preču sadales kanālus.
5. Segmentēt tirgu, noteikt mērķtirgu un produkta pozīciju tirgū.
6. Izprast cenu politiku un rīkoties atbilstoši tai.
7. Izstrādāt produktam atbilstošu politiku tā virzīšanai tirgū un veicināt uzņēmuma atpazīstamību.
8. Pārdot uzņēmuma preces.
9. Sadarboties ar loģistikas ārpakalpojuma sniedzējiem, novērtējot ārpakalpojuma kvalitāti.
10. Izstrādāt piedāvājumus publiskajiem iepirkumiem.
11. Analizēt un izvērtēt izejvielu piegādes avotus.
12. Izmantot izejvielu piegādātāju datubāzi.
13. Novērtēt izmaksas, kas saistītas ar preču sagādi un piegādi.
14. Ievērot mantisko vērtību aprites pamatprincipus uzņēmumā.
15. Veikt mantisko vērtību inventarizāciju.
16. Pieņemt un izsniegt mantiskās vērtības.
17. Pārraudzīt mantisko vērtību pārvietošanas un uzglabāšanas noteikumu un termiņu ievērošanu.
18. Veidot un uzturēt komunikāciju ar klientiem.
19. Nodrošināt atgriezenisko saiti ar klientiem.
20. Izstrādāt piedāvājumu atbilstoši klientu vajadzībām un, ja nepieciešams, prezentēt to, ievērojot profesionālās ētikas principus.
21. Sekot līdzi klienta līgumsaistību izpildei.
22. Izstrādāt darba plānu un grafikus un sekot līdzi to izpildei.
23. Strādāt komandā.
24. Izteikt priekšlikumus darba samaksas sistēmas uzlabošanai uzņēmumā.
25. Sastādīt līgumus un citus dokumentus.
26. Sagatavot un iesniegt uzņēmuma vadībai atskaites un citu nepieciešamo informāciju.
27. Veikt uzņēmuma darbības analīzi un izteikt priekšlikumus uzņēmuma attīstības plāna izstrādē.
28. Ievērot kvalitātes vadības standartus, piedalīties to izstrādē un ieviešanā.
29. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.
30. Ievērot profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus.
31. Pārvaldīt valsts valodu.
32. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas profesionālās saziņas līmenī.
33. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.
34. Ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības un higiēnas prasības.
35. Ja nepieciešams, sniegt pirmo palīdzību.
36. Veikt darba pienākumus, ievērojot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
37. Lietot informācijas tehnoloģijas un biroja tehniku savas profesionālās darbības veikšanai.
38. Veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par sava darba rezultātu.
1. Spēja piedalīties tirgus pētījumos, analizēt un interpretēt tos.
2. Spēja noteikt uzņēmuma un preces konkurētspējas priekšrocības.
3. Spēja noteikt uzņēmuma tirgus daļu, segmentēt tirgu.
4. Spēja noteikt mērķtirgu un produkta pozīciju tirgū.
5. Spēja noteikt un izvērtēt preču optimālos sadales kanālus un pārdošanas metodes.
6. Spēja izprast un ievērot cenu politiku.
7. Spēja izstrādāt uzņēmuma produktiem atbilstošu politiku preču virzīšanai tirgū un veicināt uzņēmuma atpazīstamību.
8. Spēja pārdot uzņēmuma preces.
9. Spēja novērtēt un pilnveidot uzņēmuma preču sortimentu.
10. Spēja izstrādāt uzņēmuma piedāvājumus publiskajiem iepirkumiem.
11. Spēja izveidot piegādātāju datubāzi, analizējot un izvērtējot izejvielu piegādes avotus.
12. Spēja analizēt, piesaistīt un vadīt ārpakalpojumus.
13. Spēja novērtēt izmaksas, kas saistītas ar preču piegādi vai sagādi.
14. Spēja pieņemt, izsniegt un uzraudzīt mantiskās vērtības un veikt inventarizāciju.
15. Spēja pārraudzīt materiālu pārvietošanas un uzglabāšanas noteikumu un termiņu ievērošanu.
16. Spēja veidot un uzturēt sadarbību ar klientiem, nodrošināt atgriezenisko saiti un sekot līdzi to līgumsaistību izpildei, ievērojot komercinformācijas konfidencialitāti.
17. Spēja izstrādāt klienta vajadzībām atbilstošu piedāvājumu un prezentēt to.
18. Spēja nodrošināt lietišķo saraksti ar sadarbības partneriem.
19. Spēja izveidot, atjaunināt un izmantot dažādas datubāzes.
20. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas.
21. Spēja izstrādāt darba plānu un grafikus.
22. Spēja strādāt komandā.
23. Spēja pārzināt uzņēmuma darba samaksas sistēmu.
24. Spēja sastādīt un noformēt līgumus un citus dokumentus.
25. Spēja analizēt uzņēmuma saimniecisko darbību un piedalīties uzņēmuma attīstības plānošanā.
26. Spēja sagatavot atskaites un citu nepieciešamo informāciju uzņēmuma vadībai.
27. Spēja ievērot kvalitātes vadības standartus, piedalīties to izstrādē un ieviešanā.
28. Spēja sazināties valsts valodā.
29. Spēja sazināties divās svešvalodās.
30. Spēja lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.
31. Spēja ievērot profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus.
32. Spēja ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības un higiēnas prasības.
33. Spēja, ja tas nepieciešams, sniegt pirmo palīdzību.
34. Veikt darba pienākumus, ievērojot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
35. Spēja racionāli plānot un veikt darba pienākumus, uzņemties atbildību par sava darba rezultātu.
Profesionālās kvalifikācijas specializācijas:
4
4
3
4
Komerczinības un administrēšana (34)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība (341)
Kvalifikācija izglītības pakāpēVidējā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Komercdarbinieks plāno resursus, organizē un uzrauga preču un/vai pakalpojuma iepirkšanu un pārdošanu, veic saimnieciskās darbības uzskaiti, dokumentēšanu, analizē informāciju. Piedalās nepieciešamo resursu plānošanā, piesaista un apkalpo klientus, sagatavo un demonstrē preču/pakalpojumu. Veic mārketinga pasākumus, piedalās cenu politikas veidošanā, piedāvājumu sagatavošanā uzņēmuma dalībai iepirkumos. Ievēro personas datu aizsardzības likumu.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 28.10.2024
Ievietots: 07.05.2016