Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– Spēj veikt intelektuālu darbību zināšanu, izpratnes, lietošanas un vienkāršas analīzes līmenī.
– Izmanto zināšanas un teorētisko izpratni plaša spektra kompleksā darbībā.
– Prot patstāvīgi iegūt un novērtēt informāciju.
– Izmanto plaša diapazona zināšanas un prasmes labi formulētu, bet nepazīstamu un neprognozējamu problēmu risinājumā.
– Ir detalizētas teorētiskās zināšanas un izpratne atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Ir plaša diapazona prasmes, profesijai būtiskās prasmes un meistarība atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Spēj patstāvīgi veikt izpildītāja darbu, ietverot veicamā darba plānošanu un pārraudzību.
– Zina un prot lietot atbilstošās tehnoloģijas.
– Prot izmantot informācijas ieguves un apstrādes tehnoloģijas profesionālajā darbībā.
– Izkopta latviešu valodas prasme un pilnveidota svešvalodas(-u) prasme.
– Zina un izprot sava novada, Latvijas, Eiropas un pasaules vēsturiskās attīstības kopsakarības.
– Prot lietot matemātikas zināšanas un prasmes profesionālajā darbībā.
– Prot izmantot zināšanas par dabaszinātņu faktiem un likumiem profesionālajā darbībā.
– Spēj vērtēt dabā un sabiedrībā notiekošos procesus un aptvert tos sistēmā un attīstībā.
– Izprot ekoloģiskās telpas vienotības principu un profesionālajā darbībā ievēro vides aizsardzības prasības.
– Izprot tirgus ekonomikas darbības pamatprincipus.
– Prot atrast savu vietu sabiedrības ekonomiskajās struktūrās un darboties tajās.
– Izprot darba devēja un darba ņēmēja ekonomiskās attiecības un zina attiecīgos tiesību aktus.
– Ir priekšstats par Eiropas Savienības politisko uzbūvi, kā arī par vienotās ekonomiskās telpas un darbaspēka mobilitātes principiem.
– Adekvāti novērtē savas spējas.
– Plāno darbību atbilstoši apstākļiem, iespējām un savām spējām.
– Plāno laiku saskaņā ar uzdevumu.
– Prot izdarīt pamatotu izvēli un patstāvīgi pieņemt lēmumu pazīstamos un mazpazīstamos apstākļos.
– Spēj atbildēt par savas profesionālās darbības kvantitatīvo un kvalitatīvo rezultātu, uzņemas daļēju atbildību par citu veikumu.
– Darbībā ir mērķtiecīgs, sistemātisks un racionāls.
– Ir rūpīgs un precīzs.
– Spēj uzņemties iniciatīvu.

Elektrotehniķis

  • Zināšanas

    Profesionālās zināšanas
    Priekšstata līmenī:
    1. Elektroapgādes principi un nodrošinājums.
    Izpratnes līmenī:
    1. Elektroiekārtas (uzbūve, darbības principi un ekspluatācija).
    2. Elektroapgādes elementi un to darbības principi.
    3. Elektrotehnisko iekārtu montāžas materiālu veidi, to fizikālās un ķīmiskās īpašības.
    4. Darbu izpildes grafika izveidošanas pamatprincipi.
    5. Elektroiekārtu montāžas un apkopes materiālu pielietojums.
    6. Darba apjomu noteikšanas principi.
    7. Elektrotehnisko iekārtu montāžas veidi un speciālistu piesaiste.
    8. Darbinieku instruktāžu veidi.
    9. Saskarsmes pamatprincipi.
    10. Datorzinības, datoru lietojumprogrammas, datu bāzes.
    11. Elektroapgādes jomu regulējošo normatīvo aktu prasības.
    12. Elektriskie materiāli.
    13. Elektroinstalācija.
    14. Elektrisko piedziņu un gaismekļu uzbūve, ieslēgšanas shēmas.
    15. Montāžas paņēmieni.
    16. Materiālzinība.
    17. Materiālu veidi, to fizikālās un ķīmiskās īpašības.
    18. Mehānikas principi.
    19. Instrumentu, iekārtu un palīgierīču veidi.
    20. Mērinstrumentu veidi, to darbības principi.
    21. Elektroapgādes jomu regulējošo normatīvo aktu prasības.
    22. Elektrotīkla automatizācijas pamati.
    23. Elektronikas pamati.
    24. Programmējamo kontrolieru izmantošanas principi.
    25. Darbu uzraudzības paņēmieni.
    26. Elektrisko iekārtu bojājumu veidi un iemesli.
    27. Elektroiekārtu un procesu automātiskās vadības un kontroles principi.

    Lietošanas līmenī:
    1. Elektrotehnisko iekārtu un sistēmu darbības principi.
    2. Elektrotehniskie grafiskie apzīmējumi.
    3. Tehniskie apzīmējumi un terminoloģija svešvalodā.
    4. Elektrotehnisko iekārtu vizuālās pārbaudes kritēriji.
    5. Elektrotehnisko iekārtu montāžas tehnoloģijas.
    6. Darba izpildes laika grafika veidošanas metodes.
    7. Elektrotehnisko iekārtu montāžas instrumentu un palīglīdzekļu lietošana.
    8. Materiālu un montāžas darbu izmaksu noteikšana.
    9. Darbu organizācija un plānošana.
    10. Apmācību metodes un instruktāžu dokumentēšana.
    11. Pozitīvas saskarsmes paņēmieni.
    12. Tehniskā grafika.
    13. Tehnisko dokumentu noformēšanas prasības.
    14. Dokumentācijas aizpildīšanas prasības elektrotehnisko iekārtu ekspluatācijas darbiem.
    15. Lietvedības pamati.
    16. Elektrisko piedziņu, vadības iekārtu un apgaismes iekārtu veidi un pielietojums.
    17. Spēka, apgaismes un vadības sistēmu elektroinstalācijas veidi un pielietojums.
    18. Metālapstrādes darbu tehnoloģija.
    19. Elektroiekārtu atslēdznieka darbi.
    20. Pārbaudes iekārtu, aprīkojuma un instrumentu lietošana dažāda veida darbībām (pārbaude, ieregulēšana).
    21. Elektriskie mērījumi vienfāzes un trīsfāžu tīklos.
    22. Elektrisko un neelektrisko lielumu mērīšanas iekārtu un aparatūras lietošana mērījumu veikšanas principi, rezultātu reģistrācija, analīze un pielietošana.
    23. Dokumentācijas aizpildīšanas prasības elektrotehnisko iekārtu nodošanai ekspluatācijā.
    24. Elektrisko iekārtu pārbaude un ieregulēšana.
    25. Loģisko kontrolieru programmēšana.
    26. Uzstādāmo iekārtu tehnoloģiskais process.
    27. Kontrolmērījumu veikšanas paņēmieni.
    28. Elektroiekārtu diagnosticēšanas paņēmieni.
    29. Elektrisko iekārtu biežāko bojājumu veidi un pasākumi to mazināšanai.
    30. Elektrisko iekārtu ekspluatācijas un apkopes darbu veidi.
    Vispārējās zināšanas
    Priekšstata līmenī:
    1. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    2. Latvijas Republikas Satversmē ietvertās normas tiesiskas un pilsoniskas sabiedrības kontekstā.
    3. Indivīda tiesības, pienākumi un atbildība.
    Izpratnes līmenī:
    1. Elektrības ietekme uz cilvēka ķermeni.
    2. Elektrodrošības un ugunsdrošības noteikumi.
    3. Darbinieku instruktāžas veidi un instruēšanas metodes.
    4. Elektrisko iekārtu tehniskās ekspluatācijas, remonta un apkopes prasības.
    5. Darba aizsardzības, vides aizsardzības un civilās aizsardzības normatīvie akti.
    6. Gramatikas un valodas funkcijas.
    7. Valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    8. Ekonomikas pamatprincipi un ekonomiskie procesi.
    9. Sociālo attiecību dažādība.
    10. Saskarsmes psiholoģijas pamati.
    11. Sadarbības veicināšanas principi.
    12. Komandas izveides principi.
    13. Konfliktu novēršanas paņēmieni.
    14. Lēmumu pieņemšanas principi.
    15. Datora un biroja tehnikas darbības principi.
    16. Informācijas sistēmu drošība.
    17. Darba tiesiskās attiecības.
    18. Darba tiesību pamatjautājumi.
    19. Darbinieka motivēšanas un talantu attīstīšanas nozīme darba kvalitātes paaugstināšanā.
    Lietošanas līmenī:
    1. Pirmās palīdzības sniegšana.
    2. Elektrotraumas un rīcība elektrotraumu gadījumā.
    3. Darba aizsardzības un vides aizsardzības normatīvie dokumenti.
    4. Darba vides risku novēršanas preventīvie pasākumi.
    5. Iekārtu un palīgierīču drošas lietošanas principi.
    6. Elektroiekārtu specifiskie bīstamības faktori.
    7. Elektrisko iekārtu apkalpošanas darbu organizācija, ievērojot ugunsdrošības, civilās un vides aizsardzības noteikumu prasības.
    8. Profesionālā terminoloģija valsts valodā un svešvalodā.
    9. Rēķināšana.
    10. Mērvienības un formas.
    11. Matemātiskā terminoloģija.
    12. Matemātikas metodes un instrumenti.
    13. Fizikas un lietišķās ķīmijas uzdevumu risināšanas metodes.
    14. Pozitīvas saskarsmes principi.
    15. Efektīvas saskarsmes un sadarbības paņēmieni.
    16. Lietišķās komunikācijas process.
    17. Laika plānošanas paņēmieni.
    18. Lietojumprogrammas dokumentu sagatavošanā.
    19. Sabiedrību vienojošas vērtības.
    20. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    21. Mācīšanās stratēģijas.
    22. Pašvērtējuma principi.
    23. Nozares informācijas analīzes metodes aktuālo zināšanu un prasmju noteikšanai.

  • Prasmes

    Profesionālās prasmes un attieksmes
    1. Izvērtēt veicamo darba uzdevumu.
    2. Noteikt veicamā darba apjomu.
    3. Lasīt un pārzināt tehnisko dokumentāciju (rasējumus, materiālu specifikācijas, elektriskās shēmas).
    4. Iegūt darba veikšanai nepieciešamo informāciju.
    5. Iepazīt elektrotehnisko iekārtu ražotāju instrukcijas.
    6. Izvērtēt darba apstākļus, sagatavojot darba vietu drošai darba veikšanai.
    7. Novērtēt darba vidi.
    8. Apzināt veicamajam darba uzdevumam nepieciešamos resursus.
    9. Izstrādāt un noformēt tehniskos un darba organizatoriskos risinājumus darbu izpildei.
    10. Plānot un organizēt savu un sev pakļautā personāla darbu atbilstoši uzdevumam.
    11. Veikt nepieciešamos elektrotehniskās aprēķinus un aplēses par nepieciešamo elektrotehnisko materiālu apjomu un tehniskajiem raksturlielumiem.
    12. Pārzināt materiālu, instrumentu, darbarīku sagādes norisi.
    13. Aprēķināt paredzamās tehnoloģiskā procesa izmaksas un izstrādāt tāmi.
    14. Prasme sadarboties komandā, spēja sazināties, uzklausīt citus un argumentēti skaidrot savu viedokli, risinot darba uzdevumus.
    15. Noteikt savas izglītības pilnveides vajadzības un plānot profesionālo izaugsmi.
    16. Apzināties savu atbildību kopējā uzdevuma veikšanā.
    17. Racionāli plānot savu laiku.
    18. Pieņemt lēmumus par problēmu risinājumu konkrētā situācijā.
    20. Papildus uzdotajiem darba uzdevumiem kompetences ietvaros atrast, analizēt un lietot informāciju par jaunākajām tehnoloģijām enerģētikas nozarē, papildināt prasmes un apgūt jaunāko tehnoloģiju pielietojumu, izmantojot tās sava darba organizācijā un plānošanā.
    21. Izskaidrot elektroietaišu darbību un ierīkošanu.
    22. Strādāt komandā vai patstāvīgi, kā arī uzņemties iniciatīvu, ievērot darba kultūru un profesionālās un vispārējās ētikas principus, risināt problēmsituācijas darba procesā.
    23. Izstrādāt darba uzdevuma elektrotehnisko skici.
    24. Lietot informācijas tehnoloģijas un speciālo programmatūru darba veikšanai.
    25. Pielietot iegūto informāciju no katalogiem.
    26. Noformēt dokumentāciju atbilstoši lietvedības un nozares normatīvo aktu prasībām.
    27. Veikt elektroinstalācijas darbus.
    28. Veikt elektroiekārtu atslēdznieka darbus.
    29. Uzstādīt elektrisko iekārtu, izmantojot atbilstošus instrumentus, mehānismus, aprīkojumu un mērinstrumentus.
    30. Veikt elektromontāžas darbus.
    31. Veikt, fiksēt, analizēt un pielietot ģeometriskus mērījumus.
    32. Veikt, fiksēt, analizēt un pielietot neelektriskos mērījumus kompetences ietvaros, ieskaitot temperatūras, gaisa mitruma, gaismas intensitātes un citus darbu izpildei nepieciešamos mērījumus.
    33. Veikt, fiksēt, analizēt un pielietot elektrisko lielumu un vērtību mērījumus.
    34. Novērtēt paveiktā darba atbilstību darba uzdevumam, uzņemties atbildību par darba rezultātiem.
    35. Savas kompetences ietvaros sagatavot un pielietot dokumentāciju un darba plānu elektrotehnisko iekārtu nodošanai ekspluatācijā atbilstoši iekārtu specifikai.
    36. Iemaņas, kas nepieciešamas elektroiekārtas pieslēgšanai spriegumam; elektroiekārtas darbības pārbaudei un regulēšanai zem slodzes.
    37. Regulēt elektroiekārtas un elektroietaises savas kompetences ietvaros.
    38. Pārbaudīt elektroiekārtu darbības atbilstību ekspluatācijas normām.
    39. Nodrošināt normatīvo aktu prasību ievērošanu, ekspluatējot elektroiekārtas.
    40. Izskaidrot, novērtēt un novērst darba vides iespējamos riskus.
    41. Veikt tehniskos un organizatoriskos pasākumus veicamā darba un iekārtu uzraudzībai.
    42. Novērtēt paveikto darbu un sniegt priekšlikumus.
    43. Konstatēt, novērtēt un analizēt, novērst elektroiekārtu defektus.
    44. Pārzināt un pielietot jaunāko tehnoloģiju, iekārtas un mērinstrumentus elektriskās iekārtas ekspluatācijas procesā.
    45. Novērtēt elektrisko iekārtu tehnisko stāvokli.
    46. Izvērtēt un apkopot elektrisko iekārtu tehniskās apkopes nepieciešamību. Pieņemt atbilstošus lēmumus.
    Vispārējās prasmes un attieksmes
    1. Ievērot elektrodrošības prasības, tai skaitā elektrobīstamības zonā, veicot spriegumaktīvus darbus.
    2. Veikt darbinieku instruktāžu objektā (elektroietaisēs).
    3. Identificēt iespējamos darba vides riskus.
    4. Organizēt darba procesā radīto atkritumu šķirošanu.
    5. Veikt darbus atbilstoši elektrodrošības, darba aizsardzības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasībām, lietot videi draudzīgus materiālus.
    6. Ievērot elektroietaišu tehniskās ekspluatācijas prasības.
    7. Ievērot ugunsdrošības un civilās aizsardzības prasības, veicot darbus elektroietaisēs un citas darba aizsardzības prasības.
    8. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā.
    9. Lietot profesionālo terminoloģiju vismaz vienā svešvalodā.
    10. Pielietot matemātiskās prasmes, aprēķinot nepieciešamo materiālu daudzumu elektroiekārtu montāžas un remonta darbiem.
    11. Risināt praktiskus fizikas un matemātikas uzdevumus.
    12. Veidot sakarības, veicot profesionālos darba uzdevumus.
    13. Sadarboties komandā, apzinoties savu atbildību kopējā darba veikšanā.
    14. Racionāli plānot savu un darbinieku laiku, nosakot prioritātes.
    15. Sagatavot profesionālo dokumentāciju, izmantojot biroja un speciālās lietojumprogrammas.
    16. Ievērot informācijas tehnoloģiju drošības un personas datu aizsardzības prasības.
    17. Ievērot darba devēja un darbinieka pienākumus un tiesības.
    18. Ievērot nozari reglamentējošos normatīvos aktus un organizācijas iekšējās kārtības noteikumus.
    19. Novērtēt savu profesionālo pieredzi un savas karjeras izaugsmes iespējas.
    20. Apgūt nozares un profesijas būtiskās kompetences. jaunākās tehnoloģijas.

  • Kompetences

    Profesionālās kompetences
    1. Spēja lasīt un izprast rasējumus, elektriskās principiālās shēmas un materiālu specifikācijas, lai sagatavotos elektrotehniķa darba uzdevuma izpildei.
    2. Spēja lasīt un izprast rasējumus, elektriskās principiālās shēmas un materiālu specifikācijas, lai sagatavotos elektrotehniķa darba uzdevuma izpildei.
    3. Spēja patstāvīgi veikt darba vietas un uzdevuma analīzi.
    4. Spēja novērtēt elektrotehnisko iekārtu un sistēmu esošo stāvokli.
    5. Spēja saimnieciski un efektīvi plānot resursus elektroiekārtām un elektrotehniskajiem materiāliem un citiem nepieciešamajiem materiāliem atbilstoši darba uzdevumam un izvērtētajai informācijai.
    6. Spēja patstāvīgi izstrādāt un saskaņot darba grafiku darba pienākumu veikšanai.
    7. Spēja izstrādāt, uzturēt un izmantot materiāltehnisko bāzi elektrotehnisko un ekspluatācijas darbu veikšanai.
    8. Spēja izstrādāt saimnieciski un tehniski pamatotu elektrotehnisko darbu tāmi.
    9. Spēja sadarboties ar tiešo darba vadītāju, mērķtiecīgi organizēt savu un sev pakļautā elektrotehniskā un cita darbu izpildē iesaistītā personāla darbu.
    10. Spēja piesaistīt darba veikšanai nepieciešamos speciālistus, veicot nepieciešamās instruktāžas.
    11. Spēja sagatavot elektrotehnisko personālu un citu darba izpildei nepieciešamo personālu veicamajam darbam.
    12. Spēja uzraudzīt sev pakļauto personālu.
    13. Sagatavot darba vietu drošai darba veikšanai.
    14. Nodrošināt vienkāršas principiālās elektrotehniskās shēmas, (precizēt) izmantojot elektroiekārtu shēmu analogus.
    15. Spēja precīzi izstrādāt elektroietaišu montāžas shēmu atbilstoši principiālajai shēmai.
    16. Spēja sagatavot, uzturēt un pielietot elektrotehnisko dokumentāciju savas kompetences ietvaros.
    17. Spēja izbūvēt elektroinstalāciju, izmantojot atbilstošus materiālus un instrumentus atbilstoši tehnisko un drošības normatīvu prasībām.
    18. Spēja veikt elektroiekārtu atslēdznieka darbus.
    19. Spēja veikt elektrotehniskos darbus, ievērojot darba un vides aizsardzības prasības, lietojot individuālos un kolektīvos aizsardzības līdzekļus.
    20. Spēja savas kompetences ietvaros precīzi veikt elektriskos un citus ar darbu izpildi saistītus mērījumus ar atbilstošiem mērinstrumentiem.
    21. Spēja sagatavot dokumentāciju elektrotehnisko iekārtu nodošanai ekspluatācija, ievērojot normatīvo aktu prasības.
    22. Spēja novērtēt paveikto darbu un sniegt priekšlikumus par darba gaitu elektroiekārtās, lietojot nepieciešamās tehnoloģijas.
    23. Spēja regulēt un pārbaudīt elektroiekārtas, nepieciešamības gadījumā lietojot datortehnoloģijas un komunikācijas iekārtas.
    24. Spēja atrast, izvērtēt un pielietot elektroietaišu dokumentācijā, ekspluatācijas instrukcijā un elektrotehniskajā projektā sniegto informāciju, kā arī iekārtu montāžas un ekspluatācijas gaitā iegūto informāciju.
    25. Spēja izvēlēties elektrisko iekārtu uzstādīšanas, montāžas un demontāžas tehnoloģisko procesu, atbilstoši ražotāja noteiktām prasībām, ievērojot elektrotehnikas nozares standartu un noteikumu prasības.
    26. Spēja kontrolēt darbu izpildi.
    27. Spēja veikt elektroiekārtu defektēšanu un novērst atklātos defektus elektroiekārtās, izmantojot atbilstošus materiālus un instrumentus.
    28. Spēja veikt darbus elektroiekārtu darbspēju uzturēšanai un darbmūža pagarināšanai.
    Vispārējās kompetences
    1. Spēja veikt darba uzdevumus, atbilstoši elektrodrošības un ugunsdrošības prasībām.
    2. Spēja atbildīgi rīkoties ārkārtas situācijās un sniegt nepieciešamo pirmo palīdzību.
    3. Spēja novērtēt un novērst darba vides radītos riskus elektrotehnisko darbu veikšanas procesā.
    4. Spēja sazināties ar darba procesā iesaistītajiem speciālistiem.
    5. Spēja veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par sava darba rezultātu.
    6. Spēja ievērot ugunsdrošības, darba un vides aizsardzības noteikumus veicot elektrisko iekārtu montāžas un apkopes darbus.
    7. Spēja sazināties mutiski un rakstiski valsts valodā.
    8. Spēja sazināties un lietot profesionālo terminoloģiju vismaz vienā svešvalodā.
    9. Spēja piemērot matemātisko, loģisko domāšanu profesionālo darba uzdevumu veikšanai.
    10. Spēja veidot un kritiski analizēt mijiedarbību ar citiem cilvēkiem.
    11. Spēja pārliecinoši un droši lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas darba uzdevuma veikšanai.
    12. Spēja ievērot un nodibināt darba tiesiskās attiecības.
    13. Spēja plānot un pieņemt lēmumus savas profesionālās karjeras veidošanā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Apliecība par pamatizglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
4 gadi
Papildinformācija 

Profesionālās kvalifikācijas “Elektrotehniķis” specializācijas:

  • Rūpnīcu elektroiekārtu tehniķis 
  • Elektromontāžas tehniķis

  • Elektrisko tīklu tehniķis

  • Atjaunojamās enerģētikas tehniķis

  • Kuģa elektriķis

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Koledža:

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Daugavpils tehnikums

- Profesionālās izglītības kompetences centrs "Liepājas Valsts tehnikums"

- Profesionālās izglītības kompetences centrs "Rīgas Valsts tehnikums"

- Rīgas Uzņēmējdarbības tehniskā vidusskola

- Rēzeknes tehnikums

- Kandavas Lauksaimniecības tehnikums

- Rēzeknes tehnikums

- Ventspils tehnikums

- Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikums

Likvidēta/Reorganizēta/Mainīts nosaukums un/vai tips:

- Cēsu Tehnoloģiju un Dizaina vidusskola

Izdevējiestādes:

- Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums

- Liepājas Valsts tehnikums

- Rīgas Valsts tehnikums

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI PK līmenis:

Kas ir LKI?2

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai atbilstoša teorētiskā un praktiskā sagatavotība, kuru raksturo attiecīgajā līmenī sasniedzamie mācīšanās rezultāti, kas dod iespēju veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

4

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Inženierzinātnes un tehnoloģijas (52)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Enerģētika (522)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Enerģētikas nozare

Elektrotehniķis patstāvīgi veic uzraudzībā esošo augstsprieguma, vidēja sprieguma, zemsprieguma elektropārvades līniju (EPL) un iekārtu montāžas darbu plānošanu un organizēšanu. Plāno, organizē un veic augstsprieguma, vidēja sprieguma, zemsprieguma elektropārvades līniju (EPL) un iekārtu elektromontāžas darbus, montāžai nepieciešamos palīgdarbus, elektriskās un neelektriskās pārbaudes, elektroiekārtu tehnisko un operatīvo apkalpošanu, elektroiekārtu defektu noteikšanu, elektroiekārtu uzraudzību un remontus.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:
Saistīta ar: Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Elektromontieris* , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Elektromontieris , ĪSĀ CIKLA PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Elektrisko iekārtu speciālists

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 03.01.2025

Ievietots: 07.05.2016