Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
2
2
1
Profesionālās zināšanas
Izpratnes līmenī:
1. Preces pieņemšana pēc daudzuma un kvalitātes.
2. Preču uzglabāšanas noteikumi.
3. Merčendaizings.
4. Preču uzglabāšanas pamatprincipi.
5. Sava darba organizēšana.
6. Preču uzglabāšanas un realizācijas noteikumi.
7. Kvalitātes vadības pamatprincipi.
8. Preces raksturlielumi.
9. Procesu organizācija uzņēmumā.
10. Sanitārās un higiēnas prasības tirdzniecības uzņēmumiem.
11. Sanitārās un higiēnas prasības tirdzniecības uzņēmumiem.
12. Sortiments.
Lietošanas līmenī:
1. Preču vizuālā atbilstība labai pārdošanas praksei.
2. Sava darba organizēšana.
3. Preču realizācijas termiņu un kvalitātes uzraudzība.
4. Pārdodamās preces atbilstības kritēriji.
5. Sava darba organizēšana.
6. Prasības pret darba vietas organizēšanu.
7. Prasības par darbam nepieciešamo inventāru.
8. Telpu un iekārtu higiēnas normas.
9. Personīgā higiēna.
10. Pārdošanas vietas plāns.
Vispārējās zināšanas
Izpratnes līmenī:
1. Verbālā un neverbālā saziņa.
2. Jomu regulējošie normatīvie akti.
3. Pozitīvas saskarsmes paņēmieni.
4. Izpratne par normatīvajiem aktiem un to pielietojumu.
5. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un iekārtu darbības pamatprincipi.
6. Plānošana un lēmumu pieņemšana.
Lietošanas līmenī:
1. Plašs un atbilstošs vārdu krājums.
2. Profesionālā terminoloģija. Valodas kultūra.
3. Darba tiesību, darba, vides un civilās aizsardzības normatīvie akti.
4. Darba devēja un darba ņēmēja tiesiskās attiecības.
5. Profesionālā ētika.
6. Pašorganizācija darba procesā.
7. Darbs komandā.
8. Informācijas un komunikācijas
9. tehnoloģiju un iekārtu aizsardzība.
10. Pašnovērtējuma mehānismi.
11. Mācību, karjeras un darba gaitu plānošana.
12. Laika plānošana.
Profesionālās prasmes un attieksmes
1. Pārzināt preču atbilstību prasībām.
2. Pārzin preču uzglabāšanas noteikumus.
3. Pārzin preces pārvietošanas un izvietošanas principus pārdošanas vietā.
4. Pārzināt preču realizācijas termiņus.
5. Pārzināt preču kvalitātei izvirzītās prasības.
6. Pārzināt preces atbilstību pārdošanas prasībām.
7. Pārzināt prasības darba vietas sagatavošanai un uzturēšanai kārtībā. Pārzināt un izvēlēties darbam nepieciešamo aprīkojumu.
8. Pārzināt telpu un iekārtu higiēnas normas.
9. Pārzināt personiskās higiēnas prasības.
10. Orientējas preču klāstā un tā izvietojumā.
Vispārējās prasmes un attieksmes
1. Lietot valodu saziņā mutvārdu un rakstu formā.
2. Ievērot un rīkoties saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.
3. Ievērot profesionālās ētikas normas un noteikumus.
4. Lietot uzdevuma veikšanai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu.
5. Adekvāti novērtēt savu profesionālo pieredzi un profesionālās kompetences līmeni.
6. Plānot savas profesionālās kompetences attīstību un izaugsmes iespējas.
Profesionālās kompetences
1. Spēja veikt preces vizuālo novērtējumu.
2. Spēja veikt uzticētos pienākumus preces uzglabāšanas noteikumu ievērošanai.
3. Spēja veikt uzticētos pienākumus nogādājot un izvietojot preces pārdošanas vietā.
4. Spēja veikt uzticētos pienākumus uzraugot preču realizācijas termiņu ievērošanu.
5. Spēja veikt uzticētos pienākumus kontrolējot preču kvalitāti.
6. Spēja veikt uzticētos pienākumus nomainot pārdošanai nepiemērotas
7. preces pret citām atbilstošām precēm.
8. Spēja sagatavot savu darba vietu darbam.
9. Spēja sagatavot darbam nepieciešamo inventāru. Spēja uzturēt savu darba vietu kārtībā.
10. Spēja ievērot telpu un tirdzniecības iekārtu higiēnas normas.
11. Spēja ievērot personīgo higiēnu.
12. Spēja patstāvīgi orientēties pārdošanas vietā un preču izkārtojumā.
Vispārējās kompetences
1. Spēja loģiski diskutēt un argumentēt savu viedokli, iegūt nepieciešamo informāciju komunikācijai, nodrošināt korektas, saprotamas un literārās valodas normām atbilstošas informācijas sniegšanu.
2. Spēja veikt darba uzdevumu, ievērojot tiesību aktos noteiktās darba, vides un civilās aizsardzības prasības.
3. Spēja ievērot profesionālās ētikas normas un noteikumus.
4. Spēja lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas un iekārtas darba uzdevuma veikšanai.
5. Spēja adekvāti izvērtēt un mērķtiecīgi pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju visa mūža garumā.
2
2
1
2
Komerczinības un administrēšana (34)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība (341)
Kvalifikācija izglītības pakāpēPamatizglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Pārdevēja palīgs pēc plāna vai norādījumiem grupē, izvieto produktus/pakalpojumu piedāvājumus tam paredzētajās vietās, veic preču iekraušanu, pārvietošanu, izkraušanu un novietošanu tirdzniecības zālē. Pieņem preces pēc daudzuma un kvalitātes. Sniedz klientam pamatinformāciju par produktu/ pakalpojumu. Aizpilda vienkāršas dokumentu veidlapas. Profesijas reglamentācija, papildu prasības: Reizi gadā ir jāveic obligātā veselības pārbaude. Pirmreizēji jānoklausās kurss "Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā", atkārtoti ‒ reizi 2 gados.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 22.10.2024
Ievietots: 21.11.2019